Tuesday, September 4, 2012

catatan 25 0gos 2012

 Hari ini 4 september.beginilah hidup ini.sekejap bersama sekejap berpisah.Ada sunyi melingkari hatiku, namun hidup perlu diteruskan.Satu september  Ayu balik kl, Miming balik kedah.  Dua september Rashid balik Banglore,India..Ir junior balik kent.Saat bersama banyak aktiviti yg sempat diabadikan.

Kenangan tetaplah menjadi ingatan panjang selagi ada nyawa dibadan dan organ otak kekal normal.
25 ogos hari itu, kebetulan hari ulang tahun kelahiran Irna Suhaila, kebetulan juga cuti dan masih dalam mood hari raya, bertambahlah meriahnya apa bila ku bawa mereka bermalam di kaki Kinabalu.

cuaca pada malam hari terlalu sejuk..namun cuaca begitu mampu memberi pengalaman berbeza dari hari2 biasa.Tak ada bicara yg mampu menghuraikan manisnya kenangan itu, cuma rakaman gambar sedikit sebanyak dapat memberi gambaran titik mesra penuh keakraban melingkari ikatan keluarga.

gambar 1:Awal pagi bertolak menuju ke kaki kinabalu yg tersenyum manis melihat gelagat para tetamunya.





 seperti yg selalu dilukiskan para seniman, pemandangan bukit bukau yg berlapis2..dialam realiti..lukisan itu begini.


padanan konbinasi warna kuning dan merah, semulajadi ciptaan yang Maha Bijaksana.
Teringin nak pakai warna ni..kuning dan merah..cantik mungkin.

 Bunga ni juga sangat cantik.cantik untuk gambar background, notebook..tak percaya, cubalah.

 Rose merah dikaki kinabalu..masa ambik gambar ni teringat seorang sahabat ,'som.'
                                          ros ini juga sangat cantik.
                                              ini pun cantik.
                                                     cantik kan dia ni..
                                                     ini pun cantik..
                                                   yg ini menawan hati..
                                         sampai bila pun ada kesempatan tempat ini akan ku kunjungi lagi

                                           Beredar pulang saat kabus mula menutupi kemuncak kinabalu.
 Sampai jumpa lagi..ada sunyi dihatiku.

8 comments:

ummuaidan said...

kak..jgn dibawa bersedih pjng2 yer..mmg adat bertemu & berpisah..inshaallah dpt bersama blk.. mcm mak kat umah bila raya 7 orng anak berserta berpuluh2 cucu berkumpul satu umah kecuali ummaidan..lps raya tiba2 jd senyap sunyi suasana..sepi kan...

Cantek gunung kinabalu tuh..nanti bila sy dtg sabah akak bw dtg sana yer..heheh..ngader2 jap..

shafirul suffian said...

cantik... ada bunga azalea dan gladiolus.... betul ke yang warna peach tu gladiolus... daun nampak sama

Puteri Purnama said...

salam ummmuaidan.Insyallah
boleh, jemputlah datang, nanti kita jalan dan main kejar2 kat lereng dereten sayur2 yg menghijau subur lagi sejuk, mesti meriah.Jom

Puteri Purnama said...

salam shafirul suffian

semoga sihat selalu.Iya itu bunga gladiolus seperti yg berjaya puan tanam.bunga azalea, yg mana satu ya..saya tak kenal nama bunga2, saya kenal ros ajr hehehe..terimakasih sudi melawat.

baguznet said...

owh Kinabalu... bila la dapat nak ke sana...

Puteri Purnama said...

Insyallah, sampai masa dapat juga tu, bukannya jauh.tq sudi menjenguk/

suka suka said...

puteri..sendu lagi hati ini menjengah entri kali ini..akak anak tak ramai..2 dah besar di Universiti dan Poly..walaupun dekat...perasaan berpisah perlu akak biasakan...kini bertiga..mereka ada objektif yang nak dicapai..kita doakanlah sentiasa..

insyaallah jika tiada aral akak ke KK atas urusan rasmi...nama dah submit...entah bagaimana programnya nanti...

Puteri Purnama said...

Doa sajalah bisa menenangkan hati,
Oh baguslah dapat bertandang ke negeri dibawabayu.Bila tu?