Tuesday, May 1, 2012

Nikmat sebuah Tangis.

Hari ini 1 May, bulan Mei hadir lagi.
Bulan mei menambahkan angka usiaku, yahh 16 Mei, juga hari guru seluruh Malaysia.Begini lah hidup ini.
Masih terkedu melihat tingkahlaku rakyat Malaysia khususnya masyarakat Islam, kaum Melayu, terlahir dalam Islam..namun akal fikir mereka tidak digunakan utk.menikmati keindahan kasih sayang Allah dan segala nikmat pemberianNya.

Pelapis generasi Melayu sangat terdorong untuk memusnahkan segala nikmat pemberian Allah di bumi Malaysia yg.tercinta ini...tingkahlaku merusuh dan mencederakan sesama manusia, saling menyalahkan dan perbuatan menyokong pemimpin yang terang terangan menyembah 'berhala' yang mana asal mereka dari api dan mati mereka juga kembali kepada api, layak kah Masyarakat Melayu Islam bersekongkol dgn.mereka utk.menggulingkan pentadbir negara?.

Allah jualah yang mengetahui segala isi hati. 

Aku turut berkongsi airmata saat gadis cantik ini melafazkan kalimah-kalimah Allah yg .bila disebut berulang2 kali membuatkan segala penyakit hati terhapus dengan juraian air mata, entah hatiku menjadi lebih halus dan berseni.

Rashid, Mira, Restu jom layan vedio ini.Bila hati mu tersentuh dan air mata mu mengalir ulangi kalimah itu kau akan nikmati suatu rasa yang sangat halus dan manis, simpan aku dalam doamu ya..

( walau gadis ini lemah dalam bahasa Inggeris, namun demi agamanya, dia berusaha terjemahkan perasaannya dan kefahamannya dengan airmata dan emosi yg.menyentuh hati, kalau nak tahu, ikuti sampai selesai rakamannya part 1 dan 2.)Miming kau cantik kalau pakai gini dong aa..hehehe.


Queenie Padilla - Interview After Hajj Performing [part 1]


Queenie Padilla - Interview After Hajj Performing [part2]




5 comments:

hernyhafiz ^_^ said...

Saya sungguh keliru dengan perjuangan mereka. Seolah2 mereka meletakkan matlamat menghalalkan cara. Memang kepimpinan sekarang pun tak praktik Islam sepenuhnya..tapi adakah jika mereka tu mentadbir Islam dapat dimartabatkan juga sedangkan pemimpi mereka yang dominan tu bukan Islam. Lihat saja di penang ni... Tapi benar jika kita pergi ceramah2 mereka memng kita boleh terpengaruh- mereka memng ada kuasa mempengaruhi kita seolah2 semuanya benar belaka..

Puteri Purnama said...

salam herny,

Ngerikan tengok kejadian tu, mereka macam dirasuk, kalau pun memang marah, tapi darah mengalir disebabkan oleh perbuatan mereka, wajar ke?..
terlalu bimbang hati ini, bagai mana kita nak tinggalkan anak2 kita mewarisi negara ini, kalau sudah tidak aman?.Sakit kepala..mereka tu ada ibu bapa, mungkin ada anak isteri, tapi mereka lupa tanggung jawab mereka kan, bagus lagi join tanam sayaur sendiri.Hehehe betul kan..puan.

hernyhafiz ^_^ said...

haah... balik rumah tanam sayur, bersihkan rumah lagi bagus..

dedetea said...

woww aku suka sama blog kamu ini,sangat cantik,dan berbobobt,succes 4U selalu

Puteri Purnama said...

tq,DD,
sudi melawat dan memuji..hehehe