Saturday, May 12, 2012

Cerita kemarin.



Hari sabtu pagi ini.
Persiapan utk.peperiksaan penggal pertama.
Banyak kerja di sekolah.  Tapi hobi berkebun tetap diteruskan.

Kemarin balik dari sekolah kap 3 warna seekor mati.Petang terpaksa petik sawi yg.sudah terlalu subur.
Kena petik semua, takut daunnya menjadi tua dan tak sedap.Melambak2 sayur..tak habis makan.
Harap2 semaian berikutnya sempat membesar saat cuti sekolah agar Miming dan Ir junior dapat merasaai sayur tanam sendiri dari kebun mama.

Sayur yang dipetik..aku tumis saja bersama sotong dan udang + sos tiram.Ringkas tapi sedap.
Tak pandai masak, kalau pandai pun tak cukup masa..banyak benda kena disiapkan utk kadar segera.Tapi cukulah dengan apa yg ada.Yang penting sihat dan bahagia..betul tak.
Jom layan gambar.

                                 
Sayur ni terrpaksa simpan dalam peti sejuk..entah bila nak masak balik.Tak ada geng makan.

Ulam raja, sedikit terung , cili wangi dan bunga telang.Bunga telang paling banyak hasilnya tapi..terbiar begitu saja..aku seorang je makan.Cantik sungguh warnanya.

Ikan bakar sedap cica bersama ulam raja. Sawi masak sos tiram bersama sotong dan udang.


Miming, nanti balik kita masak sama2 ya. Ok  assalammualaikum.

2 comments:

hernyhafiz ^_^ said...

wah..sedap tu..banyaak betul ya..? saya punya ulam raja kecik aja..hari2 selak cari pucuk...

Puteri Purnama said...

ulam raja ni senang tumbuh, tabur benih tepi2 pagar, seminggu dah tumbuh.Tiap2 petang siram, insyallah, dapat hasilnya..banyak..hehehe..tq ya.