Sunday, May 13, 2012

'Ir junior' dan kek Hari Ibu


Ahad 13 may, hari ibu 2012..

'Ir Junior' tiba2 balik .bersama anakanda Habib dan anakanda Jack.
Riang rasa hati menyambut kepulangan mereka.
Mereka balik sebentar cuma sekadar nak meriahkan hari ibu, untuk ku.

Mereka bawakan kek cantik sekali. Jom layan gambar.
Apa pun terimakasih utk.anak2 yg.bernama anak2ku.Doa ibu disisimu selalu.

Ini lah kek itu..kotaknya cantik kan.




Ini pula kad hasil karya Irna Suhaila,..gadis bungsu yg.rajin-rajin malas.Cantik sekali dan aku tahu ini hasrat hatinya yg tersurat melalui ucapan sekuntum mawar merah pujaan mama.





Walau dalam keadaan tergesa2 sempatlah aku masak untuk anak2ku ini.Masakan hari ibu.
Kari ayam, ikan putih masak masam manis, hati ayam goreng, sawi tanam sendiri + udang sotong,




meihon hailam campur.


Anakanda Jack dan Habib.Habib ni anak kawan aku masa sekolah di melaka suatu ketika dulu.Tak sangka anaknya jadi kawan baik anak aku..juga.Alhamdulillah mereka ni bakal cikgu.

Seperti biasa kalau Rashid tiada, Irfan akan mengetuai keluarga baca doa.Alhamdulillah.

 Aku petik tembikai madu ini.Tembikai madu tanam sendiri.Tak sangka sempat pula jadi hidangan untuk hari ibu.Alhamdulillah.





Manis sungguh isi tembikai ini dan sangat segar.

Mawar ini bibit dari Kota Batu, Malang Indonesia.Jauh kan.Tak sangka ia hidup dan mekar di hari ibu.Aku sayang bunga ini lambang persahabatan aku dan Yuni.







Mawar putih yg.cantik dan berseri.



Mawar merah selama nya indah.



Salam sayang untuk semua.Kepada rakan2 blog 'selamat hari ibu, semoga bahagia selalu'

5 comments:

hernyhafiz ^_^ said...

ya Allah syukur..perfect mother day... semoga keluarga puan sentiasa di rahmati Allah dan dikurniakan anak2 yang soleh. bertuah mereka dapat ibu sehebat puan. selamat hari ibu...

Irfa1810 said...

Amboi... bnyk nya lauk. Jeles! tapi.. sunnah nabi jgn lpa.. x bleh combine mknn laut + darat tau... hehehehe... =P

Tahniah buat puan yg telah membesarkan 7 orang anak dengan baik sekali... =P

Nnt YB, Datin, (dan segala penggilan kehormat) ni plg, buat kenduri trus ek... Panggil 1 kampung... wakakakakaka...

Last but not least.. Happy Mothers' Day to my Lovely mom~ hehehe... LOVE YA!

Puteri Purnama said...

Salam puan Herny.Terimakasih atas doa itu.Doa itu untuk puan juga dan kita yg.bergelar ibu..amin.

Puteri Purnama said...

wahh..stres nampak si Irfa ni..kalau pun jeles, soroklah emosi tu hehehe..
mau tak jeleskan, mu disana hari2 lauk telur + kicap dan ulam timun, janji sihatkan.Duit ribu2, kedekut nak belanja lauk makan sendiri..hahaha semoga jadi datin kaya raya k.

Irfa1810 said...

haaa Lucu~
bkn kedekut~ cuma x mau membazir.. haha... bnyk lagi perkara penting nak buat selain mkn.. btul x.. haha..
mkn la apa pn, yg penting hidup + halal... hehehe.. kan3..

Nnt nak beli transport sbb sem dpn dah start tinggal di rumah sewa. X kan jln kaki tiap hari kot... berpeluh + bau busuk la alamatnya bila smpai dewan kuliah... haha... ^^