Tuesday, October 16, 2012

Tak sihat

15 oktober. aku tak sihat, namun terpaksa juga pergi kerja., namanya juga kaki tangan awam.
Hari ini aku ke hospital, rekod kesihatan aku semua bagus.Kalau semua normal, kenapa aku sakit.
Demam selesma aku membawa ke sesak napas, doktor kata aku salah ubat..tapi tekanan darah aku normal..cuma batuk sepanjang malam membuatkan aku tak dapat tidur.

Dr.Saijan dah beri aku ubat, banyak jenis RM 45 kena bayar.Aku ragu makan ubat ubatan tu..banyak jenisnya .saya jenis jarang sakit dan biasanya tak ambik ubat.
Minggu lepas, sahabat baik meninggal dunia secara mengejut, hari ini 16 oktober, pangkat abag ipar meninggal dunia 'bapa surayah', ada dua kematian hari ini, satu saudara pangkat pakcik.
Kematian demi kematian berlegar dipersekitaran...banyak tanda tanya dihati ini.Terasa kematian itu dekat sekali, cuma tak tahu bila.

Aku nak dengar lagu ini.Jom dengar lagu.  Lagu ini juga untuk hiburan Ummuaidan di bumi fiji.
 dan rakan2 blog yg ada masa untuk dengar2 lagu. 

Salam sayang  Semoga terhibur.







10 comments:

ummuaidan said...

Salam kak,
kalau tak sehat ameklah mc..rest2 kat umah..salah ubat mcm mana boleh jd mcm itu kalau itu prescription kan..
sekurang2 kematian orng lain mengingatkan kita akan kematian kita kan....

thanks utk the sweet song..

suka suka said...

tidur tak cukup sebab batuk tu yg leceh..bertali-tali penyakit..macam akak ni jugak

ayut said...

smoga cpt smbuh ye kak...rehat dan mkn ubat..

Puteri Purnama said...

ya salam.
salah ambik ubat ni, salah yg disengajakan. cari pasal. hari sabtu dan ahad, kena demam selesema.tak jumpa doktor hanya ambik panadol. hari isnin borak dgn kawan kisah hidung tersumbat, dia makan ubat selesema jenis paraton, dia beli dari farmasi, dia makan pagi petang sembuh. Saya minta ubat tu, dia bagi, saya makan 2 biji waktu tengahari isnin,,lepas tu balik rumah terus demam dan tidur, petang sampai pagi selasa batuk tak habis2 sampai kejang urat dada..hari selasa baru jumpa doktor.Banyak ubat dia bagi, tapi saya lupa minta mc.sepanjang malam tadi saya tak dapat tidur, masih batuk dan pening.Tapi terpaksa turun kerja juga sebab sekarang tengah exam.
sabar je lah..

Puteri Purnama said...

k mar,
biasalah cuaca sekarang ni, banyak mempengaruhi kesihatan sejagat.
Kita sabar je lah kan.

Puteri Purnama said...

Terimakasih Ayut.Terimakasih atas doa itu.

Dede Thea said...

Assalamu'alaikum,semoga cepat sembuh,and di tunggu posting terbarunya

Puteri Purnama said...

waalaikumsalam DD, sahabat jiran yg.jauh namun dekat di laman maya.
Terimakasih atas doamu untuk ku.
Terimakasih juga sudi melawat.

Nudabuffy said...

Take care kak.. kalau nak elakkan makan ubat, boleh la cuba makan madu yang ditambah jintan hitam. Saya dah cuba, alhamdulillah badan rasa segar.

Puteri Purnama said...

Terimakasih banyak2 Nudabuffy.