Monday, March 14, 2011

Allah Maha Berkuasa

Hari ahad 13 mac yang redup.
Saat ini,aku hanya mampu melayan sebak dihati dengan melawat dan mendengar surah-surah Al Quraan di youtube.com.Beberapa ketika aku tergamam menyaksikan berita dan gambar-gambar rakaman kemusnahan negara Jepun yg.gah dgn.semangat kerja rakyatnya yg.tak pernah kalah dengan halangan2 cabaran hidup di dunia yg.fana ini.
Sekelip mata, gempa bumi dan air menghanyutkan penempatan manusia dan kemudahan awam.Terapung bagai sampah sarap dan kelihatan sangat kecil.Bayangkan bot2 hanyut dan tak berdaya mengapung dengan kesimbangan layaknya sebuah bot yg.dibina mengikut ukuran dan teori manusia.
Ada sepi di hatiku.Namun bila ku usahakan mencari jawapannya dalam surah2 al Quraan, sesungguhnya manusia menggambil dan menikmati segalah pemberian nikmat dari Allah, namun disaat yg.sama...menidakkan kekuasaannya..Tuhan pun bertanya" mengapa kamu menyembah selain dari Aku?." kita insafkan diri melalui cara kita k.Jawapan tu ada pd.kita,diri kita dan Tuhan.DIA maha mengetahui.

Aku kongsikan Taddabur AlQuran dalam intry aku kali ini.semoga kita dapat berkongsi perkara yg.baik2 saja.

No comments: