Wednesday, March 9, 2011

9 mac,hari Rabu yang senyap, ada tanya di hatiku

Hari jumaat aku ke hospital, jumpa doktor, demam dan sakit perut.Makan ubat. malam ..sangat tidak selesa muntah..ehh aku ada apa2 ke?..' tanya pd.ir '..manalah tau dapat kembar lagi..harap2 lelaki lagi..kalau betul..kali ni aku set dan ajar betul2, agar seorang jadi imam muda,seorang imam tua.Ha ha ha..apa ni mengarut je..
Apa pun,hari sabtu aku demam teruk,hari isnin rasa ok.lepas perhimpunan..aku tak larat nak berdiri pun..beritahu GB,aku terus ke kelinik jawi jawi ( antik nama klinik tu kan).Aku di beri cuti dua hari, so aku pun mc lah hari isnin dan hari selasa..hari ni baru pergi bertugas.
Senyap je di sekolah,saat aku tiba..semua orang macam tak ada mood.Biasalah aku lagilah tak ada mood, last-last aku jenguk FB aku..malas nak chat..aku semak senyum sahabat2 aku dari Melaka. Terubat aku tengok senyum hajah Sarimah, kak Ana, kak Roy, Norly..semualah sahabat2 aku teman aku membesar, tetiba aku ingin lagi menulis sajak untuk Ana Razak..tapi aku lebih gembira menyanyikan lagu ini untuk Ana, kebetulan lagu ni pun keroncong buat Ana 2 M.Nasir.Lawa lagu ni..kepada kak Ana aku kongsi seni kata lagu ni utk.mu, sebabnya hang kata hidup ni..memang ada rashia..best lagu ni..aku lah M.Nasir tu, ingin kongsi rashiamu.Lagu ni iramanya indah.Sahabat yg.layari blog ni, sama2 dengar lagu ni..cari di youtube k.

    Keroncong Untuk Ana 2

    Artist: M Nasir
    Setelah lama berjauhan
    Baru kini engkau terasa
    Sedalam mana cinta
    Yang terbenam di lubuk hatiku

    Apakah sebenarnya
    Rahsia yang engkau sembunyikan
    Hingga sanggup berpaling
    Dari hakikat sebenar-benarnya

    Marilah ku huraikan
    Kekusutan yang engkau alami
    Sambil kita nyanyikan
    Keroncong cinta kita dahulu
    Ana

    Bentangkanlah lembaran
    Kasih sayang baru untuk kita
    Dan semuga hendaknya
    Akan bertapak mahligai bahgia
                                                 Sarimah,kita bersua juga akhirnya..bila aku boring, aku tengok senyuman mu kat FB tu..aku suka he hehe..senyap2 aku balas senyum mu.
    Ok..aku rasa selesa saat ini ..sampai jumpa.Kak Ana dengar lagu tu, pas tu sms aku..kalau kau suka lagu tu.
    Norly dan hajah  Sari pun dengar lah.

    No comments: