Thursday, September 29, 2011

Kerap Mimpi

semenjak kepergian 16 september itu, emosiku masih sedikit tergugat.
Minggu2 terakhir ini, kerap benar aku bermimpi.Aku selalu bermimpi di mulai dengan Rashid di Banglore memanggilku, aku terdengar suaranya real sekali.Malam berikutnya aku mimpi lagi 'miming' memanggil ku..jelas benar suaranya..hingga aku terbangun dan duduk di birai katil..sambil melihat ke arah pintu, terfikir nak tengok jam, wah baru jam 1 malam.
2 malam yg.lepas aku terdengar Restu memanggil ku 'maak' jelas benar suaranya, dan aku menyahut dengan kuat, aku terbangun dan aku dengar suara aku sendiri..oh mimpi lagi. Malam tadi aku mimpi  'suhaila' memanggil ku'maakk' aku juga menjawap panggilan itu sekali gus meluru belari keluar menuju ke biliknya. ku pasang lampu bilik dia tidur lena di atas katil empuknya.Tak ada tanda2 dia mengigau pun.

Ohh..aku rupanya yg mengigau. Hemm entahlah..banyak resah yg.bersarang di hatiku.Semuanya terasa berserabut.
Ada bimbang yg meluap2.Entah apa yg aku bimbangkan.Yg jelas, dunia ini semakin singkat usianya.Penomina alam yg terjadi membuat aku lebih terasa saat benar dekatnya hari kemusnahan alam ini.
Hanya doa ku semoga Allah lindungi kita dari azab kebinasaan itu.
Kemusnahan itu termaktub dalam surah Al quran ini.
Bersama kita hayatinya.Assalammualaikum





2 comments:

Irfa1810 said...

what's wrong??? I was wondering.. mama sdh buat pendinding bilik ka?? I mean.. baca2 something.. Yg aku tau... baca ayat kursi di setiap penjuru bilik.. insyaAllah akan dilindungi~ ^^

Puteri Purnama said...

Hehehe sudah bah.Janganlah risau.
Mimpiku mungkin akibat kerisauanku yg memuncak di sebabkan pemerhatianku yg mendalam terhadap perubahan sosial pemikiran,tingkahlaku dan idea masyarakat kita khusus masyarakt Islam dan khasnya'Melayu'.

Dunia di kejar, akhirat seperti dilupakan, sedangkan kalau seorang di timpakan bala dalam sesebuah kampung, seluruh kampung itu akan binasa.Berat ku rasa memikirkan hal ini.Ada air mata yg tumpah saat ini.I Miss you.