Friday, September 2, 2011

Mari melukis belajar dari vedio ini. How to Paint Roses with an Angular Shader demo by Marjorie Harris Clark



                                           
                                                                                        

Aku dah lama nak belajar melukis bunga ros, tapi tak pernah tahu apa apa teknik yg betul untuk menghasilkan lukisan yg.cantik dan berseni, lantaran tangan ini sangat kaku dan tak pernah di asuh untuk memegang berus lukisan.


Masa di maktab dulu adalah cik nafisah ajar  ton warna dan cara mencampurkan warna, aku masih ingat aku lukis gambar daun, last2 daun itu aku karang kan sebuah sajak,,dan akhirnya daun itu bukan merupakan hasil lukisan tetapi menjadi sebuah sajak yg ringkas.Cik Nafisah hanya tersenyum.Namun saat hari raya berakhir aku ada kesempatan mencari -cari member blog yg banyak dan mahir melukis ros dengan teknik 'folk art'.Aku cari di youtiub, yg di atas itulah yg nampak mudah dan macam boleh dipelajari.


Harapan ku, aku akan boleh menghasilkan lukisan aku sendiri.Kepada miming yg.boleh melukis harapan ku, kau kuasai teknik ini, nanti boleh ajar aku juga, atau kita bertaruh siapa pandai dulu..dan berjaya menghasilkan lukisan ros yg cantik dengan menggunakan teknik 'folk art ' ini.Kalau kau berjaya, aku sanggup bayar lukisan itu rm 300.Peluang di buka juga untuk irma, suhaila, aida dan lia, Rashid dan ir junior juga di pelawa.
Ok, masa terluang kita isi dengan aktiviti melukis ya, mulakan dengan teknik mencalit warna cara di atas.
'ilmu ada di mana2' carilah walau sampai ke negeri cina.Jom melukis!

1 comment:

Irfa1810 said...

InsyaAllah~ tunggu la aku plg aaa...