Saturday, September 24, 2011

Gadis Bertudung Persenda Zikir

24 september, hari sabtu yg selesa.Pagi tadi walau aku tak berapa sihat, tapi aku sempat membersihkan pokok bunga aku yg banyak terbiar sejak hujan turun tak berhenti2 beberapa hari yg lalu.Hari ini cerah, jam 11 pagi menghadiri undangan majlis perkahwinan jiran.Best juga.

Jam 12.00 ke KK, semata2 nak mencari tasik bunga teratai yg menurut cerita, seorang kawan tempat tu, ada di tasik terbiar pantai Tanjung Aru.Kami sampai di tempat itu dah jam 2 petang.
Benarlah tempat tu terbiar, dan air tasik dah semakin kering.Dapatlah aku ambik anak bunga teratai tu, tapi tak tahu nasibnya, aku tak pasti nak tanam macam mana.

Saat ini aku rasa tenang dan berusaha mencuci mata kat youtube, mula2 cek dangdut akhir zaman, wahh macam2 aksi , lepas tu dangdut sahara, lagi bang aji..duit di tabur atas pinggul gelek si penari dang dut.

Last2 aku jumpa vedio ini.Aku kongsikanlah.

Tujuan aku membandingkan kisah penari dangdut, separuh bogel dan asyik menari dengan seni kata dan irama miliknya sendiri dan tak menyinggung perasaan orang lain..suka hati dialah.

TAPI vedio yg.ini pula tersangatlah menyakitkan hati aku kerana mereka gadis2 tak sedar diri ini, berkelakuan begini..terlanjur aku tengok seorang2 dan sakit hati meluap2, apa kata kita kongsi kannya agar menjadi penguat semangat untuk lebih tegas mengajar dan mendidik sesiapa di bawah tanggung jawab kita agar tidak menjadi seperti gadis2 ini.Itu motif perkongsian ini.Ok kan.
Ok


No comments: