Thursday, September 29, 2011

Hantu Bonceng: Zizan Hina Rasullullah

29 september hari khamis yg tenang.
Siang tadi aku bawa anak murid latihan bola tampar.Seronok bermain dengan mereka.Semasa rehat, aku terdengar perbualan mereka tentang filem 'hantu bonceng - ada unsur menghina Rasulullah'.
Aku senyap mendengar perbualan gadis2 awal remaja itu.

Lalu di malam jumaat ini saat ini aku ada kesempatan memeriksa slot filem tersebut.
Ini lah hasilnya.
kita sama-sama lah perhatikan manusia2 filem ini.

Murid2 tahun 4,5, dan 6 pun boleh menilai keburukan ucapan mereka, kenapa lelaki2 dewasa yg.terlibat berlakon dan yg mengarah filem ini termasuk barisan penapis filem ini tak nampak betapa buruk dan busuknya dialog yg mereka ucapkan ini????.
Berasap2 hati aku menahan geram dan marah saat ini ketika ini jam menunjukkan 10 malam waktu sabah.

Dah beratus kali hati ku terluka menyaksikan keaiban tingkahlaku orang kita, duri dalam daging.
Mira, Rashid,Azie..anak2 yg tersayang, sahabatku, yg melawat blog ini, kita doakan agar pelakun dan penulis skrip filem ini akan benar2Allah temukan mereka dengan HANTU SYAITAN yg dilaknat Allah itu..kerana pelakon dan pembuat filem ini mencari makan dengan cara menjual wajah 'Hantu" ini dan dengar cerita filem ini laris.

Sesuailah hantu tu datang benar2 menemui mereka untuk mendapatkan perkongsian glemer pelakon lelaki tu.Amin 44 x.

No comments: