Saturday, April 16, 2011

Tetiba dapat call - 15 April di petang yang ceria itu

Rutin biasa ku, bila lepas uruskan dapur, aku akan ke tapak semaian bunga2 ros aku...
di halaman rumah di penjuru sudut tanah buat sementara.
Aku teringat MGHS, dan penghuninya, menerawang ingatanku ke zaman remaja yg.di tinggalkan.
Ada rindu di hatiku.Tetiba dapat call.Dari siapa ?..wah gembira nya di hati, gadis cantik ini...menghubungiku..sekian lama tak dengar suara..saudara mara juga tapi yg.mahalnya tentulah  sahabat baik sesama anak anak gadisku..hemm itu lah 'Azie' ...sahabat mudaku.
Azie pernah bagi aku beberapa kad termasuk kad hari jadi..masa tu dia di tingkatan 4, sangat kreatif gadis ini dan sangat sesuai jadi cikgu.Dia pernah beritahu aku suatu waktu dulu..dia nak jadi inspekter polis..gadis ni lasak aktif dan baik hati..bila resault spm keluar..keputusannya, sangat memuaskan...melebihi syarat cemerlang kelayakan pengambilan PDRM. Tapi  Azie, tak pernah sebut pula pasal nak aply PDRM..dia terus masuk IPGM..jauh disudut hati..memang dia sangat sesuai jadi pendidik..kerana sifat2 dalaman nya yg.melebihi keaktifan fizikalnya..apa pun doa restuku untuk anakanda Azie dan sahabat2 yg.lain, semoga ALLAH memakbulkan doa dan usaha murni yg.dicita2kan dan diusahakan, bahagia dunia akhirat.Amin.

Wajah gembira di saat majlis bahagia 29.november 2009..majlis persandingan anak saudara aku di rumah aku.
Azie dan ibunya ada hadir bersama.
Cantik kan Azie ni...
keesokannya mereka akan menduduki SPM, tapi Azie balik juga menyertai majlis ini..
Terimakasih ya..anakanda dan sahabat muda ku si cantik Azie dan si comel Nora
Azie bertudung putih dan manis sekali.

6 comments:

Bintang Hati said...

makcik ne..tharu pulak sy dgr crita makcik ne....hehehe....
lama udah nda jumpa....rindu mkcik n miming....apapun..u r always remembered....syg selalu..take cre!!!;)

Puteri Purnama said...

hemm, aku juga rindu.Ridu yang tak berhujung.Terasa di hati, luas dan dalam, ada rindu yg.tak terucapkan..itulah kita. belajar rajin2 demi masa depan yg cerah dan bahagia.

Bintang Hati said...

okay Puteri Purnama....;)
secantik nama,seindah cahaya purnama yg menerangi malam nan kelam..begitulah dirinya...seorang pendidik yg tabah menerangi perjalanan anak2 didiknya...Moga mdapat kberkatan dlm meneruskan tugas murnimu...
Aktif pulak makcik menulis d blog kan?saya jarang tulis d blog sebab busy wat assignment..hehehe..(n_n)

Puteri Purnama said...

He he he..
Kita guna ruang ini untuk saling mengetahui perkembangan persekitaran semasa.Kalau ada masa catat, tak catat baca je, hilangkan sunyi..
Gembira dapat bersama di dalam lingkaran ini.Sayang dulu,kini dan selamanya.

Azrin Jr said...

Ya, memang cantik. huhu.. kirim salam yer.

Zairi Haiqal said...

:-) Bro Azrin, smart komen ko tue.