Sunday, April 10, 2011

10 april.Ahad hari Tamu Kota Belud.

Tamu Kota Belud.,Apa yang special?

Awal pagi seawal 6.30  ke tamu  untuk cari sayaur ditemani ir junior dan si cantik Aida.
Apa yg.special di tamu hari ni?..ohh banyak sangat.
Nak tau...tengok gambar ni..
                                         Udang ni aku beli sekilo rm20.Udang ni boeleh pilih sendiri so aku campurlah.Banyak udang harimau dan udang bunga hari ini..murah sangat..Aku beli sekilo je.

                                         Sotong ni rm 6.00. sekilo..aku beli sekilo juga
                                          Ikan kembung tu rm 4.00 se kilo..masih nak melompat2 ikan tu.Ikan besar tu hanya rm 3.00 seekor.Aku beli seekor je..nak bakar..tak tahu bila lah nak makan tu..
                                            Ketam bakau ni rm 10.00 sekilo aku beli dua kilo..semua betina.Wahh..telur dan isinya sangat padat.
 Bila fikir nak masak, aku masak lemak je..ketam + Udang besar dan + sedikit sotong dan telur ikan bekulan tu..besar lengan budak telurnya..dashyat...tak ada geng makan..
Sebut pasal makan.kesemua lauk di atas aku belanja cuma RM64.00.Kalau makan kat restoran itu baru belanja lauk ayam dan sayur kut...ini ada udang, ketam, sotong ,ikan besar dan ikan kecil.
Macam, special tak tamu hari ini??..
Hemm macammana pun aku rindu mereka yg.jauh di mata dekat di hati..nanti kalau kita dah berkumpul semula, aku beli macam ni juga, kita buat jamuan bakar2 udang dan ketam k.Sabar lah..terutama yg.jauh di Banglore.I love you all.Kepada Som. Norly, kak Roy.kak Ani, Kak Mimi , kak Ratnah...kebetulan kalau  youall datang musim udang dan ketam..wahh..pesta makan2 kita ya..aku belanja...so, ada masa datang lah.hujung tahun ni lah senang cerita...ohh..pada Leha dan bondanya..janji datang bulan oktober ni kan...jangan tak jadi pulak..aku tunggu ni Leha, bawa gitar mambo tu sekali...boleh aku baca sajak, Leha petik gitar, Restu...rakam gambar, Bonda tu..senyum2..apa macam best tak?...tak tahu lagi kan..so jadi datang k.Insyallah.

No comments: