Saturday, April 9, 2011

9 april yg.panas berbahang.

Hari ini cuaca cukup terang dan berbahang.
Ir junior from Kent, balik seawal jam 8.00 pagi tadi,siap bawa  karipap untuk sarapan.
Best cikgu seorang ini.Ingat budi betul dia ni.

Aku?
aku masih sibuk bengang2 kat kekasih aku tu..
siapa tu?..tentulah 'ir'..
Ir bisu mu membuat aku keluh
keluh mu membuat aku bisu.
..sunyi pun mengambil alih tempat itu..
padan muka aku..
Ir
waktu semakin mengendur
bicaramu penting menegangkan manisnya budiku
Aku selalu ingin dekat denganmu.
.............................................................................................
Ohh rumah baru aku....apa perkembangannya??
kemarin panas terik, hasilnya macam dalam gambar ni.:


Ros aku yg banyak tunas ni,warna oren bibit dari padang besar, meski hidup mereka pindah randa, namun pertumbuhannya tetap hebat Alhamdulillah.

Ros merah ni pula bibit dari kundasang kaki kinabalu, sempena persahabatan aku dgn Som.
Ros ini juga selalu sangat berbunga dan kuntumnya besar2.Biasanya 3 kuntum..best kan.

Senyum aku ni utk.kak Roy, Norli dan yg jauh di banglore, di IPDA, BMI dan sahabat mghs yg. terkadang singgah lawat2 blog ni..utk.mu..sajak tu cukup utk kau menyampah atau senyum palsu...he hehe jangan marah ahh 'ir'..aku suka usik2 kau..kerana bisu mu membuat aku tabah.

No comments: