Sunday, January 9, 2011

Masih Terasa bahang sejarah Di Bumi Hang Tuah

Hari ini ahad 9 januari jam 4.30 petang...
Tadi dapat berita baik, anak lembu yg ku beli 3 tahun yg lalu, sedang sarat bunting..mungkin  14 febuari ini tarikh ia akan beranak...nama anak lembu tu 'MG' sempena nama MGHS..sekolah menengah aku kat Durian Daun tu..
Hem..sebut pasal melaka ni...tak habis2 ceritanya...ekoran cuti-cuti malaysia pd.26,27 dan 28 oktober 2010, yg aku cerita sebelum ni...sekali lagi aku bawa suami dan anak2 aku berkunjung ke Melaka.Kali ni lebih lagi seronok, mana tidaknya..aku ke melaka bersama  ahli keluarga dan berjaya ku temukan mereka dgn
Miss Lim, keluarga angkat aku sekaligus sahabat sekelas aku 'Norly'...kami tidur di rumahnya 1 malam. malam berikutnya menginap kat Hotel.Rasa rugi bayar hotel tu...sebab sepanjang siang sampai tengah malam kami tak tinggal pun dalam bangunan tu...simpan barang je..kami keluar round semua tempat bersejarah...samapai ke zoo air keruh dan ke Taman Seribu Bunga.Best sangat.Tapi gambar-gambar tu terdelet..ada sedikit saja yg tinggal...aku kongsikan di sini..

Kepada Norli sekeluarga...terimakasih atas segalanya...salam sayang nan abadi buat mu, emak , suami dan anak-anak mu kerana sudi memeriahkan lawatan kami dan mengeratkan siratulrahim antara kita.

' Biru' Hang Jebat...bukan salah mu jika kau tercatat sebagai penderhaka kepada Sultan.Aku rindu warna Biru ini...ada kenangan dimuzium kemerdekaan..ada sejarah tercatat di lingkaran ini.


 
'Norly' kapan bisa bertemu lagi..seperti hari manis saat kita mengeratkan persaudaraan seIslam.
Gambar bawah ni..inilah ahli keluarga aku, sikembar aku ada di sini, seorang doktor di India seorang cikgu di kent.



Gambar bawah ni, ini lah tangga keramat menuju ke dorm C1 yg sangat popular tu


pintu pagar ni kalau hari sekolah kena kunci...budak asrama tak boleh balik bilik, tapi aku selalu merayu pd. makcik tu..minta bukakan...kerana berbagai alasan...bukan aku seorang saja buat...he he he..ada kenangan menyusur kat longkang tu.
 Gambar ni pula,, anak anak aku sempat bergambar dgn.worden baru Miss Chua..dia orang melaka, tapi 15 tahun mengajar di Negeri Dibawa Bayu...skrang jadi warden MGHS, ganti Miss Lim..sangat baik orangnya dan peramah.I love you Miss.

                                    

  Ini anjung rehat MGHS...cantik kan..husben aku santai je tu..

 

Ini lah keluarga aku..khas utk tatapan kak Roy dan kak Rohani dan member yg kenal aku.Sayang awak tau.


 anak aku yg sulung, si kembar dan sicikgu di IPDA tuu..tudung hitam tu lah..



Ini dewan sekolah tempat kami berhimpun setiap hari isnin dan menyanyi lagu Negeri melaka..miss Quek main piano..best..



Duduk atas batu...ini di teluk Cempedak kuantan..baju kuning tu...DJDive aku..best sangat saat ni..
Aida dan Suhaila...cantikkan mereka ni..salinan dua jiwa yg.bercinta..he hehehe




Ini dalam Dewan MGHS,baru lepas SPM...sebab tu meja2 tu masih penuh di dalamnya.Masih macam dulu..dewan ni tak banyak berubah..




Di bawah langit Biru, potret ini diabadikan sebagai kenangan panjang dalam sejarah yg.tak berulang..anak2 ku bawa semula menelusuri pantai TC..berbatuan...ada ceritaku di Pantai berombak deras ini.

 

'Ir' kita kemari lagi mengimbau nostalgia itu..bukan berdua, tapi dah ada pengiring..khas..bestkan..


kakak 1, kakak 2,adik dan mama..hahaha...kakak 1 jangan marah2 ye..

2 comments:

Bintang Hati said...

i like this so much!!!!hehehe..smartla picture2....;)
tym jalan2 d melaka ka ne?

Puteri Purnama said...

iya kan, kalau aku purnama, kaulah bintang itu..asal bahagia.