Friday, July 6, 2012

100 hari

6 julai hari jumaat yg.tenang.
Saat begini terkenang detik peristiwa 98 hari yg lalu.
Ada sepi dihatiku.Saat perpisahan itu terjadi..
Ada kesal dihatiku.

Hari ahad 8 julai nanti genaplah 100 hari  dia menjadi penghuni dialam itu.Alam yg berbeza dgn.alam ku.
Hati ini terlalu sunyi tanpa dirinya.

Selepas perpisahan ini barulah aku memahami erti sebenar sebuah ikatan.Makna sebenar sebuah pengorbanan dan kasih sayang.
Sebesar gunung kinabalu kekesalan bermukim dibenak rasaku.Kesal kerana aku tak menumpahkan segenap kasih sayangku membalas kasih sayangnya..

Hubungan kami baik di mataku, tapi aku  tak pernah bertanya 'adakah dia berpuas hati dgn layananku,dan perhatianku terhadap dirinya?'

Aku tak pernah bertanya akan kehendak hati nya terhadap diri ku, hanya dia yg menurut semua kehendak ku.

Aduhai..inilah aku..yg terhukum oleh kebodohan dan kesal sendirian.Tak guna lagi sebuah maaf.
Hanya doa yg berterusan untuk dirinya dan kekasihnya ..dariku yg.terpisah dari sisinya.


Lagu ini mengungkap kesal hati ku.

No comments: