Wednesday, June 20, 2012

esok 1 shaaban 21 jun,khamis yg.lesu


rabu 20 jun/30 rejab.
hari ini aku masih berpuasa utk bulan rejab.tak penuh puasa bulan rejab aku tahun ini.Esok bermula bulan shaaban, ada azam dihatiku untuk terus berpuasa penuh utk shaaban tahun ini, dan insyallah akan terus ke bulan ramadhan nanti.Insyallah.

Memandangkan aku berpuasa dan cuaca sangat panas terik. aku hadkan aktiviti berkebun, mengembur tanah dan menyemai.Tak larat mencangkul time puasa begini.Hanya larat siram pokok2 yg tengah menjadi.

Bunga matahari mampu utk ku tatap dan meredakan emosi ini.Ini saja yg balik2 aku tengok saban hari sejak miming balik ke IPDA.Berbaur sunyi dan bosankan..tak bosan sebenarnya cuma letih dan banyak agenda dalam kepala nak dilaksanakan.

OK.Jom tengok bunga.















salam sayang dan ceria selalu, wassalam.









6 comments:

shafirul suffian said...

aaaaarrrr,,, jeles jeles jeles jeles jeles... bunga matahari saya tanam dulu bantut dan kenit saja... yg baru ni pulak baru je bercambah... ni nak kena cari tempat bagi boleh jugak tanam atas tanah... anyway...tahniah kerana saya begitu cemburu tgk bunga matahari tu...

Nudabuffy said...

saya lagi kesian.. Pokok bunga matahari saya baru keluar daun pertama tak lama lepas tu kembali ke rahmatullah.

mat jon said...

cantik nyeee...tak sabar tunggu saya punye berkembang

Puteri Purnama said...

Hahaha akhirnya aku tergelak juga baca komen2 ni..maaflah shafirul, buat awak jeles, jangan putus asa, tanam lagi sampai berjaya ye.

Nudabuffy n Mat jon, terimakasih sudi melawat, saya pun tak sabar nak tengok bunga matahari baka besar tu dari kebun mat jon.Nanti kongsikan ye..Nuda, cuba lagi tanam sampai berhasil.Pasti boleh.

lynnhelite said...

lynn punya dah ada 5 daun tapi makin condong jer... alahai

Puteri Purnama said...

condong nak rebah ke?..cepat2 tambah tanah kat pokok tu, saya pernah macam tu, sedang elok pokok berbunga,tumbang pokok tu tanpa sebab, tanah terlalu gembur.