Monday, February 21, 2011

Nama dan wajah itu

Irama itu berkumandang lagi
mengundang rindu
menatap potret bisu
menghuni memori kalbu.

Lalu 
ingatanku jatuh lagi
pada deretan nama nama
yang tertulis entah dengan tinta apa
kekal jelas tak pernah padam
meski musim beredar..

Walau mata terpejam
ku lewati malam kelam
telusuri laluan siang
namun deretan nama itu
kekal melingkari 
garisan mimpiku.

Semakin menipis usiaku
semakin menebal ingatanku
pada ukiran wajah dan senyummu
yang tak berganjak diusir waktu..
.................................................................
ku abadikan sajak ini untuk nama dan wajah2 ini....21 Febuari beransur pergi.
                                                   Atas ni Kak Roy usia 17 tahun-MGHS-cantik kan.
                                                   kawan aku seorang ni namanya Nooraini Ibrahim -kalau tak silap aku lah.harap kak Ana atau sahabat tuan empunya diri betulkan ya.seriusnya wajah ku, member tu gelak2 je.
                                                   Ini  lagi member seorang ni, kalau tak silap dia ialah Esah..iya ke? jangan marah Sah, kalau aku salah...harap Pouline atau Noor betulkan.. eh..rampingkan kita orang.
......................................................................................................................................
                                                  Gambar bawah ni gambar sekelas dengan aku masa 4 art 1 atau F 3,tak ingat tapi dia ialah kak Noorlella Mohd Noor,BalaiPolis, Melaka Tengah..ayahnya seorang polis.Dia minta aku simpan gambarnya elok2.Nah, aku kongsi utk tatapan bersama.

                                                    Ini gambar kak Saliros Baba,32T Durian Daun...jiran kak Roy.tapi dia sangat baik dgn aku, sekaligus macam kakak angkat aku juga.Dia bagi aku gambar ni bertarikh 25 oktober1980.
                              Ini pula kak Zahara Jantan..33-T.Durian Daun.Juga kawan dan jiran kak Roy,sekaligus kakak angkat aku..teringat selalu pergi berhari raya di rumahnya dan rumah kak Saliros.
                                                     Bawah ni, wajah kakMastiah Eddalah,cikgu MissLim, Kak Maimun Aminulah,Seluin,duduk tu, aku, Birth si nazir sekolah, dan Noor..masa ni aku baru tingkatan 2.
                                                   gambar bawah ni, aku dan HalijahWahid...harap2 betullah nama tu..kita ambik gambar berdua, mesti  bestfrind kan..hehehe,harap2 Liza dapat lawat blog ni...dan tengok wajah dia dgn orang sabah.Zah mari datang kat Rumah aku pula.Jemputlah.
                                                   Ini junior aku, menari ke berlakon, aku tak ingat..hidup lakonannya, sekolah ni, perempuan semua, terpaksalah menyamar jadi lelaki Melayu,segakkan berpelikat songket..apa nama junior aku ni..tak ingat..tapi dia mesti orang penting kat aku, sebab tu ada gambarnya ku simpan baik2.
                                                    Aku dan Monalisa..anak saudara YB puan Kolna ..sejak berpisah tahun 80 itu,aku tak pernah jumpa dia hingga kini.Harap Mona lawat blog ni.dan Msg aku.
masdiah2003@yahoo.com
Selamat menatap wajah kesayangan hamba.Sekadar mengisi masa yg.terluang untuk menyedarkan diri, betapa telah terlalu banyak nikmat yg.telah Allah berikan dan berusahalah untuk membalasnya dgn cara mensyukuri rahmatNya..melalui ibadat wajib dan zikir memujiNya.

No comments: