Monday, February 7, 2011

Febuari ini.

Hari ini 7 febuari.Dah masuk minggu ke 6 hari persekolahan. 4 hari cuti tahun baru cina,aku sibuk buat jadual baru..ada perubahan subjek guru yg.mengajar.Bayangkan buat jadual kalau berubah masa guru mengajar melibatkan 3 orang guru, terpaksa semua jadual di rombak semula..habis mud ceria aku..bersengkang mata aku menyiapkannya.Alhamdulillah siap juga dan dah diagihkan pd.guru2..pagi tadi.

Bila merenung semula kehadiran 2011 ini rasanya baru semalam bulan januari, tak terasa masa berlalu..kini bulan febuari pula dilalui, febuari diistiharkan oleh pasangan bercinta sebagai bulan kekasih.' sekuntum mawar merah,sebuah puisi,dibulan febuari ' puitiskan ayat ini..aku suka.

hemm ini sajak ku, untuk bulan febuari ini.Sajak ini aku buat utk seorang kawan yg.selalu bertanyakan aku
(x murid aku) tentang erti sebuah setia.Aku kalut sendiri utk.memberi pendapat pd.nya.Hemm entahlah..

Febuari ini hadir lagi
melukiskan emosi cinta
pada dada yang mekar membara
seorang remaja.

Febuari ini
ada janji dihujung lidah
ingin mengungkap cinta setia
hingga ke hujung nyawa.

Febuari ini
ada kekasih bersorak gembira
ada hadiah dan sekuntum bunga
ikatan cinta lambang bahagia.

Namun di febuari ini
menyimpan catatan peribadi
setiap kekasih
yang mencari makna
erti sebuah 'setia '

No comments: