Friday, August 3, 2012

1 ogos 2012..diusia itu



'Satu' Ogos tetap hadir
Menghadiakan 1 angka
membuat nilai bertambah
pada usia tanpa warna..

Setiap tahun sepertinya
satu ogos tetap bermakna
untuk ku lafazkan cinta
dengan bahasa paling mudah
'ir' happy birthday...'

...........................................................

1 ogos tetiba, 'ir junior' balik membawa  birthday kek untuk  'ir' ..suasana puasa tidak mengizinkan aku menyiapkan masak masakan utk.menyambutnya, memadai aku hadiahkan abang 2 bentuk cincin. cincin delima permata merah diikat dgn suasa dan sebentuk cincin perak batu permata hijau.Kedua cincin itu menggantikan cincin abang yg dah tak muat dijari.Sampailah masanya utk diganti.

Meski sederhana, sebab terpaksa bergegas ke masjid. lepas berbuka puasa, dapatlah juga 'ir' potong keknya hadiah dari anakanda tersayang 'ir junior'.Sambutan dan acara potong kek 'ir' kali ini agak berbeza dengan tahun2 yg lepas.Dulu 'ir' potong kek seorang-seorang, tapi kali ini, Ir  berteman,tentunya kedua2 insan ini sangat bermakna dan berharga dalam hidup ku dan hidup mohd.Irfan@ ir junior.

Jom tengok gambar.
Gambar tak memuaskan, tapi hanya sekeping ini saja gambar yg ada, terpaksalah juga aku muatkan dalam album kenangan 'dalam lingkaran ini'..tak apalah, bukan nak tengok mukakan..tapi nak menyimpan nilai sejarah yg tak akan berulang.




hehehe akhirnya ir junior, bawakan calon hatinya sama birthday dengan ayahnya.Doakanlah semoga perhubungan ini akan berhasil dan semua akan bahagiah.Cantikkan dia.


ok..assalammualaikum.

3 comments:

suka suka said...

shukur...untuk ir junior ..semoga menjadi...

Puteri Purnama said...

tq k.mar..budak2 zaman skrang..ibu bapa akur je.

Wan Mohd Rashid said...

Wahhhh aku tida diberitahu!!!