Saturday, July 2, 2011

' yuni ' ku nanti kiriman itu

siang tadi 2 julai, aku mewakili GB menghadirkan diri untuk aktiviti larian satu murid satu sukan, satu malaysia.
Kami berkumpul di kompleks sukan Butung, acara larian di rasmikan oleh YB Abd.Rahman Dahlan.OK lah..
penat dan tak ada apa yg.menghairahkan.

Ada satu yg sangat aku tunggu 'bibit bunga-bunga dari sahabat baru ku 'Yuni'.
Membaca emailnya, bisa membuat aku senyum sendiri.Ada mesra di hatiku ketika membaca perkhabaran darinya. Mudah-mudahan Allah permudahkan urusannya mengirimkan aku bibit2 bunga itu.
Kemarin terlintas di hatiku membaitkan puisi sajak untuknya.
Sajak emosiku yg.menikmati saat rindu. dan sayang.

sajak ini untuk mu
.. ................................................
 sesekali aku merenung potret mawar
 anika warna pencetus cinta
sejuta tanya melingkari minda
sampai bila aku memujanya
bisa kah aku memilikinya?

saat mengatur langkah
ku sapa seorang teman
dengan salam sopan
kami seakan ada ikatan
kecintaan yang sama
pada harum kuntuman mawar
lalu ada tanya dihati
bisa kah dia membantu
merealisasikan impianku
memiliki sendiri sekebun mawar
yang tak akan layu
meski waktu terus berlalu.
.. .......................................................
1 julai, desa kota belud yg.sunyi. Saat ini hujan lebat. ilham serta merta ni untuk mu..tak indah tapi cukup untuk ku nyatakan rasa ku yg sangat inginkan bunga-bunga itu.

2 comments:

Anonymous said...

puisinya bagus dan romantis sekali.....



yuni

Puteri Purnama said...

TQ yuni.Akhirnya kita ketemu dalam lingkaran ini.Dunia ini kecilkan.Hehehe