Monday, July 4, 2011

Supplier Bibit Mawar: SUPPLIER BIBIT MAWAR

Supplier Bibit Mawar: SUPPLIER BIBIT MAWAR: "MAWAR......MAWAR......MAWAR Mawar merupakan tanaman bunga hias berupa herba dengan batang berduri. Mawar yang dikenal nama bunga ros a..."
.............................................................................................................................
4 Julai, malam tadi hujan di ikuti petir tersangat lebat di kampung ku. Tak dapat tidur lena, lantaran siang tadi aku habiskan masa hari minggu ku memindah kan anak-anak pokok bunga yg.sudah sesuai untuk di tanam di tapak semaian yg.ku sediakan beberapa hari yg.lalu.  Aku bimbang anak anak pokok yg.comel itu terlebih air.  Ada kah ia akan  mati??...kalau itu terjadi aduh sedih sekali. Ada bimbang di hati ku.

Apa pun aku rasa tidak sabar  menunggu kiriman bunga mawar ku dari Jawa Timur..
wah jauh kan..inilah sejarah kampung ku kalau aku berjaya menanam bibit2 bunga dari negara jiran.  Aku tunggu peluang hujan teduh dan aku boleh ke bank simpanan nasional mengirimkan wersten union kepada sahabat aku yuni.  Aku seronok mencuba benda baru..anda bagai mana??..mari beli bibit bunga ramai-ramai, kita tanam bunga di perkarangan rumah sendiri.

Kepada Norly, kak Ani..rasanya tempat anda lagi sesuai untuk tanam bunga lavender kan..nanti boleh halau nyamuk..jimat lagi.Mari kita cuba, mau?

No comments: