Sunday, June 12, 2011

Cuti sekolah berakhir-esok sekolah 13 jun

14 hari cuti.Apa aku buat? esok  sekolah hari isni. hari selasa aku hadiri taklimat 'integeriti dalam pendidikan'.
Entahlah sepanjang cuti selain kerja2 sekolah, aku sibuk memastikan keperluan menyiapkan bangunan rumah aku tu..tersedia semuanya.Jangan sampai terbengkalai lantaran perkakas tak kecukupan.

Hari2 pula hujan..baik untuk semaian pokok2 ros aku..tapi agak susah untuk menyiapkan bangunan rumah aku tu..cat tak kering, simen tak kering, panjat atap untuk pasang pancuran licin..serba tak kena.Kemarin lantai morzik yg.aku oder dah sampai..aku pilih bunga ros...kualit export dari indonesia..murah  je, RM 2.10 se keping..tapi bila di kali 1500 keping..banyak juga duitnya..itu untuk ruang bilik2 tidur, utk.ruang tamu lain lagi, aku beli tail saiz24"x24", sekeping Rm 22.00, ku beli 150 keping, entah cukup atau tidak.

Banyak duit digunakan.
Oh..masa tulis entry ni, aku dengar lagu 'di ambang sore ' ahmad jais..benar-benar aku rindu keluarga di keningau, abang Ramo. Aku kongsikan wajah abang aku dan isterinya yg sempat aku abadikan sewaktu berkunjung ke rumah mereka di keningau tahun2 lepas.
Wajah abang yg.ceria.

                                          Masa kunjungan kami saat ni..abang cerita masa lalu, sampai jam 2 pagi..kami anak beranak ketawa, dengar cerita2 abang Ramo mengenai kisah2 remajanya samapai dia mula berkerja..anak2 aku turut sama dengar cerita2nya, entah benar entah tidak terutama cerita 'Hantu" di pulau Banggi..dan cerita' aa'Haa' !!
                                          batik kuning abang Mat, batik hitam abang Lim, kurung hijau Miming dan abang Ramo..masa ni sibuk persediaan majlis perkahwinan Lin anak abang Ramo no.3.Best sangat masa ni.Kami adik beradik dapat jumpa di keningau..anak anak aku pun dapat jumpa anak2 abang .

No comments: