Sunday, April 8, 2012

Saat diri mu menjauh.

saat aku menyedari
erti cinta nan hakiki
sumpah hatiku
sehidup semati hingga akhir nanti.
saat jiwaku berkembang
saat jasadku mengembang
saat naluriku meminta
kau ajar aku erti kasih dan cinta
kau semai benih setia
kau tebarkan makna tabah
kau bajai sabar dalam bertakwah..

beginilah..
antara kita telah berjauhan
selangkah kau dihadapan
ku gapai tangan mu seperti selalu selalu
namun semakin dirimu menjauh..

Pedihnya hatiku
ketika menatap longlai langkah mu
dengan tangan ini
Ku kambus tanah merah berdebu
menimbusi jejak dan jasadmu
Yahh dirimu
Yang pernah mendakapku
menghitung saat bertahun..
tak ada lagi bicara
hanya airmata..

kata ini untuk mu
'aku sangat mencintaimu'
'aku ingin berterusan disisimu'
seperti kelmarin
Kelmarin yang tak mungkin menjadi esok
Titik lah pertemuan ini.

kau selangkah dihadapan
aku tak bisa mengejarmu..
Kerana aku tak tahu
dimana titik pertemuan kita bermula..
cuma doa cinta dan bisikan rasa
'ma' rindu sekali aku pada mu.


( jumaat doa dan tahlil hari ke 7...masih kah dia bersamaku diruang ini??..telah menjadi rahasia Tuhan)

1 comment:

Wan Mohd Rashid said...

Allah lebih sayang akan hambaNya :)