Tuesday, January 10, 2012

'Sepi ini terasa, tapi tak kelihatan..ia seperti angin'

Hari ini selasa 10 Januari 2012.
Lama tak mencatat dalam lingkaran ini.Entah apa yang terjadi..untuk mengucapkan 'selamat menyambut tahun baru 2012' kepada semua teman dan sahabat dalam blog dan fb, pun aku tak mampu..sedar2 kini kita telah berada selama 10 hari di tahun 2012 ini.

Ada sepi mengundang sedih di hatiku.Aku tidak mengerti perasaan ini.Ada kata dan sebak yg.tak terucap.
Banyak perkara berkecamuk dalam benak yg.tak terlerai.
Ia seperti 'angin'.
Angin itu terasa hadirnya
Tak kelihatan rupa parasnya..
Ia amat lembut dan sejuk
Tapi angin bisa membinasa dan memusnahkan..semua perkara yg.menghalangnya.
Itulah angin.Sepi ini semacam angin.
Sepi ini membuat aku ingin menangis..huhuhu..

Lagu  lama ini mengupas hatiku.
Layannn..


Penyanyi yg menyanyikan lagu ini, seorang ibu..mati selepas melahirkan'anak'..dia pergi bersama cintanya..kalaulah hidup ini boleh ditukar dengannya,aku ingin mengambil tempatnya..dunia ini tak boleh di huni lama2..banyak yg.menyesatkan dan membawa kita ke jurang azab yg.kekal.'Dia' lah yg.maha mengetahui segala isi hati.ya Tuhanku, maafkanlah aku.
                                                           kemuncak'kinabalu' dari jauh terlihat gagah dan tinggi, namun bila berada disisinya..ia terlihat hanya biasa-biasa saja, begitulah manusia..bila sesuatu yg  dimiliki..tidak terasa hebat..tetapi bila ia telah hilang, barulah merasakan kehebatan itu..aku tak mahu jadi seperti itu
'kesayangan' bila ia harus pergi, ia akan pergi jua..mawar ini antara kesayangan ku.

No comments: