Thursday, January 12, 2012

12 januari- khamis yg.mengetarkan.

Awal pagi ada perbincangan dgn 'Big Bos'..
Hemm...namanya juga tangan kanan, nak ambik apa2 benda guna tangan kanan,'aku' lah si tangan kanan itu.'tugas aku'.
Kenapa mengeluh??..
Ahh..mengeluh sebab, disember hari tu gubal jadual waktu utk staf, untuk darjah, jadual induk..keseluruhan.
Buka sekolah Alhamdulillah..berkat kecekapan, jadual tu tak berlanggar antara guru2, antara kelas2.
Tapi baru pakai 2 minggu, hari ni GB minta aku susun semula lantaran ada beberapa guru baru posting ke sekolah aku ni..

Rasa seronok kerana kalau ramai staf kurang sikit beban tugas, mengganti guru keluar dgn pelbagai aktiviti arahan pejabat..SEDIH nya, rombak jadual dan buat semula...itu tugas aku..ingat senang ke susun jadual tu, secara menual.Kalau pakai program komputer, boleh.. tapi, kalau ikut komputer, ada guru akan dapat kelas satu waktu aje sepanjang hari..tapi lain hari seawal jam 7.00 pagi sampai jam 12.30,,jadual guru tu penuh..apa lagi aku juga terpaksa selesaikannya secara menual.

Justru dari kerja berulang kali, baik buat terus secara menual..tapi sekurang2nya 2 hari 2 malam sampai subuh baru siap beb..elaun PK 1, cuma rm60.00 saja.Tugasnya..ganti GB kalau dia tak ada, ganti guru2 mengajar kalau guru tak cukup..kalau ada pelawat, dalam kelas pun kena panggil..bayarannya hanya rm60.00.
Tapi semuanya ketentuan Yang Maha Esa..pemberianNya, aku jadi PK 1...alhamdulillah.
Bagus aku layan anak murid aku.Inilah saat manis ketika kami membuat aktiviti sains di Padang sekolah.
Science :' Technology  around us'   alat  komunikasi.

                                           Sekolah luar bandar, bangunan serba kekurangan..namun..semangat guru dan murid tetap sama ingin mencapai kecemerlangan 'diri' yg.jitu.




                                              Tawa ria mu saban tahun bertukar waktu..kalian bersih dalam jiwa ku..generasi cemerlang ini impianku, agamaku dan negaraku.Aku rindu.
Telefon buat sendiri..hehehe..yg penting murid seronok, dan ada proses belajar kan.

No comments: