Saturday, November 5, 2011

Mawar ku yang terbiar

Hari ini sabtu 5 nov.2011.
Lama tak menconteng di halaman ini.Ada rindu yg.ingin dicatatkan namun lantaran masa yg tak cukup,ku pendam saja rindu ini.Aku terlalu sibuk sehinggakan  bunga2 mawarku terlibat sama dalam kesibukan ini.Meski aku sangat menyayanginya namun terpaksa mawar2 itu bertahan menanti sapaan dari ku untuk berbual dan menyiram pohon mereka seperti kelmarin  di saat aku punya cukup waktu untuk mengurus mereka.Lantaran terbiar, bunga2 ku kelihatan sangat tidak terurus dan banyak diantaranya telah kehitaman di serang serangga dan mata hari yg.dengki melihat kemesraanku dengan mawar2 itu.  18 nov. nanti cuti sekolah akan bermula, akan ku urus semula bunga2 itu, mawar itu tidak akan ku biarkan sunyi dan sepi sendiri sendiri.

 Kawanan kuda ini sentiasa menunggu peluang untuk menyerang tanaman bunga bunga ku di penjuru pagar yg.belum siap.Mereka berkampung dikawasan sempadan tanah kediamanku.Setiap malam aku akan bangun mengawasi pergerakan mereka.Nak halau tak sampai hati, kehadiran mereka menambah cantik dan seninya pemandangan persekitaran rumahku, ada sawah yg sedang dibajak, tak kurang Kinabalu tersenyum melihat gelagatku berlari anak mengejar waktu.Itulah hidup ku.


 Mawar putih dan mawar oren, bibit dari padang besar..menjadi koleksi memori saat aku meronda kawasan itu yg jauh di utara semenanjung malaysia.Hemm ada ria di hatiku.Pasu ni tak sepatutnya di sini, nanti ada waktu ..akan ku susun semula..agar lebih ceria dan berseni.

No comments: