Friday, August 12, 2011

masak untuk berbuka puasa dan bersaur, nak buat persediaan hari raya dan nak siapkan keperluan melengkapkan rumah'baru'

Hari ini 12 Ogos, dah 12 hari berpuasa.Macam biasa tak penat sebab puasa tapi penat siapkan keperluan menyiapkan sentuhan akhir proses melengkapkan rumah baru yg.sedang dalam pembinaan itu, kolam ikan tengah dalam proses 70% dah siap.Bilik2 tidur dalam rumah baru tu dah 95% siap, yang tak siap persediaan menyambut Hari Raya.Semua ahli keluarga aku belum ada baju raya..nampak gaya. aku pakai baju kerja harian  raya ni.

Restu,lia, aida dan suhaila juga aku tak terlayan nak tempahkan mereka baju raya, kain baju kurung melambak2.Kain Rashid hadiah dari Banglore itu pun tak sempat nak hantar tempah.Kenapa??, jawapannya:..SIBUK Sangat %.

Kepada Rashid dan Miming , bilik ko orang dah kelihatan seperti ini, ku kongsikan gambar bilik2 itu.

Ini Bilik tingkat bawah.Ada 4 bilik.

                                          Siling bilik aku
                                           Bilik Restu
                                              bilik suhaila..warna ungu
                                                                  Bilik Irliani..warna emas                
                                               Tangga  naik tingkat atas..tak siap lagi

                                           Bilik Mirah..ada merah2 lagi
                                           Bilik  Acit...Hijau Pekat..nanti deco sendiri lah ahh..kalau nak lawa.

                                               Bilik 'Ir Junior'..hijau muda
                      Bilik Tetamu tingkat atas..kalau  norly atau som atau azie datang, mu lepak sini lah

                                       mosik lantai bilik2..motif Ros untuk selamanya.
                                     Anjung atas ruang legar depan bilik Rashid.ok lah kan.
                                              Ruang legar bilik bawa,'mawar merah' gambaran emosi cinta selamanya untuk kita sekeluarga, hangat dan merangsang semangat juang anak2 mama.

pandangan bangunan keseluruhan dari depan rumah


kolam ikan kap yg. masih dalam pembinaan.
entah bila boleh siap ni, masa terlalu singkat..banyak kerja tak siap.Kat bucu kolam tu nak tanam lavender dan ros from 'yuni'.Nanti aku akan kongsikan gambar andai ia dah hidup subur, masih tenat bunga2 tu, nyawa2 ikan.
 Assalamualaikum.Hingga jumpa.Rashid.Miming, selamat brtarawih.

4 comments:

Wan Mohd Rashid said...

Whoa superb! Cantik lawa semualah! Hehe job well done ^_^

Irfa1810 said...

I like (To infinity) hahahaha..
x sbr mau plg...

ba.. abg acit.. ari2 la aku pi bilik ko ni... wakakakaakaa...

Pak Mantar said...

Tahniah Mas. Rumah Mu cantik. Moga terus damai bersama kesyukuran kepadaNya

Bintang Hati said...

cantikla...!!!..(n_n)..ming nanti decorate bilik ko cntik2 ar...hehehe...